Min Guldkant

Det rullar på

Kategori: Allmänt

Dagarna rullar på och imorgon går vi in i sista sommar månaden. Jag saknar som alla andra den "riktiga" sommarvärmen och mera sol, i flera dagar har det nu varit kvavt och klibbigt så ett riktigt åsoväder skulle sitta fint och rensa luften...jaja nog om vädret, det har ju förstås hunnit ända massor sen mitt lilla sommarlov från bloggen började.
 
 
 
 
 
 
 
Norpa gillar hästar och spanar efter pållarna när vi åker förbi hagarna på vägen till Kalix. Tur att vi får hälsa på Sigges hästar, hönor, katter och hund :)
 
 
 
 
 
 
 
 
En glassmaskin har införskaffats och man kan väl säga att den går "varm"
 
 
 
 
 
 
Ulle har varit hemma nästan hela Juli och vi var bla på Vassholmen och såg teater "konsten att begrava en kärring" men men den fick inget bra betyg från mig iaf. Hoppas att Bröt är tillbaka nästa år igen :)
 
 
 
 
 
 
En och annan Lyxshake från Max har slunkit ner, såååå himla goda, tur att vi inte har Max i Kalix ;) 
Jo juste skulle ju färga håret lite mörkare....och det blev JÄTTE mycket mörkare sablaskit oxå.
 
 
 
 
 
Lite party party har jag oxå hunnit med jag, syrran, Mariann och Stina drog till Western Farm och såg Takida jo jo det bor ett litet takida fan i mig. Fick ju till och med kramas med två av dom ;) Det var första gången jag var till  farmen och det var skoj att se nått annat än "Stora" och jädrans vad mycket folk det var och bra musik på båda dansgolven, dit åker jag igen.
 
 
 
 
 
 
Varje år åker vi på Överkalix marknad och denna gång var vi där tidigt redan när dom "öppnade" så vi slapp trängas och kunde promenera och titta på allt i lugn och ro. Norpan fick en heliumballong som var aningens ostyrig för det blåste rätt så mycket, tillslut fick vi klämma fast den innuti styret på vagnen, hihi men Ella gillade den mycket. Jag och Danne köpte varsitt halsband med Ella ingraverat, billiga men himla fina ändå :) Självklart åt vi varsin Souvas oxå innan vi styrde hemmåt.
 
 
 
 
 
 
 
Nu blev det flera bilder på mig men jag har ju färgat om håret igen då...Vill inte ha mörkt. Mellan koppar blond ska det tydligen vara, ovant har inte haft åt det röda hållet på evigheter men blev ganska nöjd. På fredag åker denna mamma på semester, 3 hela dar utan norpan! hur ska detta gå...för mig alltså!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: