Min Guldkant

Måndag igen

Kategori: Allmänt

 
Det var lite dimma då vi vaknade på lördagen...
 
 
 
 
Ännu en helg med båten, dock blev den kortare än tänkt för att jag har blivit jätte förkyld, på lördagen var jag väldigt risig. Som tur var så låg vi ju brevid Benny& Susannes stuga så jag kunde sitta där inne och tycka synd om mig själv :(
 
Ella blev sjösjuk för första gången då vi åkte ut, vågorna kom från sidan och båten rullade, urk! Stackarn kräktes ner jackan och flytvästen sen fick hon sitta med en påse under hakan, och jag som har ett superluktsinne, och inte gillar dessa vågor mådde oxå illa och stirrade stint på horisonten tills vi nådde land, men jag klarade mig från att kräkas iaf...då har vi provat det oxå.
 
Åkte hemåt på lördag kväll och kom till hamnen i kolsvart mörket, läbbigt att köra genom stenpirarna. Blåste som sjutton när vi lade till men det gick bra. 
 
 
 
 
 
 
 
Nu är hösten här på allvar, det blir minde och mindre löv kvar på träden. I veckan blir det att fixa här ute på gården, ta bort humlen, in med trädgårdsmöblerna, klippa lite gräs, sen så kommer båten hem till helgen så vi måste ju fixa iordning för den oxå. 
 
Jag funderar och planerar inför framtiden, vill köpa ny säng, hyllor, lådor, rensa och fixa men vet inte vart jag ska börja men det kommer nog att bli nån vända till soptippen... och IKEA :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • ulle säger:

    Jobbigt med sjösjuka...och förkylning! Det börjar bli höst även här, den här veckan sjunker temperaturen rejält..vi har haft över 20grader men nu är det nere på 13. Det regnade igår....när det gör det blire ordentligt känns det som, får hålla hårt i paraplyet. Har börjat drömma om att ta en trip utomlands, får se om det blir av :)

    Puss och kram

    2013-09-17 | 12:08:09

Kommentera inlägget här: