Min Guldkant

I väntans tider

Kategori: Allmänt

Det finns dom som tycker att jag skriver för sällan ;) so here it goes :) Tanken är ju att jag ska införskaffa en ny telefon då den jag har börjar ha allt för många år på nacken och dessutom gör lite som den vill. Då kanske det blir bättre med detta bloggande och är ju som sugen på att börja med Instagram oxå..bättre sent än aldrig :)
 
 
Sommaren 2013 har varit så himla fin, har varit "ledig" nästan hela sommaren och vi har hunnit med många båtturer, haha ja det var ju så att vi blev med båt helt plötsligt, så kan det bli när man lämnar karln ensammen hemma en helg! När jag kom hem från Stockholm stod det en röd/vit och väldigt fin båt på gården :)
 
Och efter några vändor med den så införskaffades en ännu större båt, också röd/vit och väldigt fin. Och med den har vi hunnit se både den ena och andra ön här i skärgården, en helt ny värld för Danne och mig då som inte har "sjövana" för fem öre, det är med darriga ben ibland när jag går i land på nya bryggor, fixar med fendrar och rep hit och dit. Men det har gått bra hittills och lite säkrare har jag väl blivit ;)  Ella är överförtjust och älskar att åka båt och det är ju så så spännande att kliva iland på nya ställen.
 
 
 
 
Annars så läsar jag nu på heltid under hösten, mest vårdkurser för att få mitt slutbetyg som jag saknar. Målet är ju Tandsköterske utbildningen om nått år. Vägen dit är inte så lång men det kommer lite annat emellan ;)) Känner mig väldigt tillfreds med livet som det är nu, vi mår alla bra, jag njuter av att få vara lite mer hemma och det här båtlivet gör att vi får mycket tid tillsammans som familj. 
 
Ella växer så det knakar och det fullkommligt sprutar ord ur henne, hon verkar fått en gen från hennes farmor och faster som är bra på att prata ;P Vi i Johansson släktet är ju lite mer tystlåtna ;)
Upptäckarglädje och nyfikenhet finns det gott om, hon är då ingen blyg och försiktig unge nej nej, ibland glömmer man heeeelt bort att lyssna på mamma! Hon är helt outstanding go ungen.
 
 
 
 
 
Vi har hängt med kusin Agnes, enligt Ella heter ALLA bebisar Agnes <3
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • ulle säger:

    Vad fina bilder, Ella växer verkligen, känns som om jag inte hinner med! O Danne har skägg! Måste komma o krama om er snart! puss!

    2013-09-11 | 20:50:10

Kommentera inlägget här: