Min Guldkant

Förändringar

Kategori: Allmänt

Nytt år, nytt jobb och nya rutiner. Imorgon ger jag mig ut i arbetslivet igen efter 1 1/2 år hemma, känner mig pirrig och förväntansfull. Hoppas på att detta jobb ska vara rätt för mig och på att träffa nya spännande trevliga människor. Går direkt upp på heltid och det kommer nog bli tufft till en början med alla nya rutiner för oss alla tre och för mig som ska lära in allt nytt på jobbet men tusan så bra det kommer att bli med en ordentlig lön! Kommer ju att känna mig hur rik som helst, hahah :) 
 
 
Idag har jag och Ella varit i Korpik och vi har blivit bortskämda med lunch och middag och jag har till och med fått mig en powernap på soffan ;) Det finns en speciell ro hemma i Korpik och det är väldigt lätt att slumra till där en stund och min mamma är ju så glad att ha Ella där så hon klagar inte :) Ella har haft jullov från dagis men imorgon är det ju dax igen. Vi har sovit läääänge på mornarna här ihuset i flera veckor så jag tror att det kommer att vara en segstartad liten tjej imorgon bitti, jag hör henne fortfarande där hon pratar och sjunger på sitt rum, nu börjar det att övergå till "oj oj oj" så jag skulle tro att hon har kastat täcket och kudden på golvet....dax för mamma att bre om en gång till <3  

Kommentarer

  • ulle säger:

    Spännande med jobb! :D o skönt med tupplur i korpik på sofflocket :) snart får jag krama om go tjejen igen, bara hon inte ger mig en dunderförkykning :P

    2013-01-06 | 22:59:38
    Bloggadress: http://ullessenastenytt.blogg.se
  • ulrika b säger:

    Haha, så sött! Du nämde väl inget nytt jobb när vi var till er! Vad spännande! Lycka till på första jobbdagen! :)

    Kram

    2013-01-07 | 09:00:08

Kommentera inlägget här: