Min Guldkant

Uppsala

Kategori: Allmänt

Fredagen började på sämsta möjliga sätt, jag och norpan försov oss trötta efter en strulig natt. Fick rusa upp hals över huvud försöka väcka norpan och få på henne och mig nå kläder och fixa välling, stress stress!! Aldrig har väl vägen till Kallax känts så lång! Vi hant precis checka in innan dom stängde hej å hå :) Jag var lite nervös över flygresan, hur norpan skulle reagera. Hon är ju så förkyld och hostig :( Men hon tyckte det var spännande, ville titta på alla runt ikring och försökte dra dom som satt framför i håret :P och efter halva resan somnade hon!
På hemresan somnade hon redan innan starten och vaknade pigg och glad efter landningen, så himla cool unge jag har!
***********
***********
************
Uppsala bjöd på ett underbart soligt väder och det blev en hel del promenerande och vi besökte bla domkyrkan och slottet som riktiga turister :) Köpte jordgubbar och bigaråer och åt dom i solskenent längs åkanten. Det var kulturfestival och vi lyckades pricka in karnevalen som for genom stan. Vi åt jättegod mat på en italiensk resaurang och drack ett himla gott vin som pappa(!) beställde in. Min far är ingen vin drickare men han tyckte att vi skulle fira, Ulle fyllde ju år för några dagar sen och sen var det många år sedan vi var på semester tillsammans <3 Mycket trevligt var det :)
Lite shopping hant vi oxå med, mor och far tog norpan en stund och jag och Ulle for på stan. Blev 2 par skor, lite linnen och en blus för mig. Vi var även och kollade på "Ulles nya gata" hon har ju äntligen hittat en egen lägenhet, och hon flyttar dit till helgen.
Det har varit underbart kul och det ska väl inte dröja så länge innan jag kan fara dit igen<3
*************
Love ya sis! <3

Kommentarer

  • Ulle säger:

    Fina bilder! Jättekul att ni kom och jag längtar redan tills vi ses nästa gång! kram

    2012-05-29 | 09:46:57
    Bloggadress: http://ullessenastenytt.blogg.se/

Kommentera inlägget här: